Skip to content
Elisabeth Hoffs
Elisabeth Hoffs

Advies. Strategie. Schrijven.

  • Menselijke verbinding.
  • H2H/menselijke communicatie
  • Artikelen/recensies
    • Artikelen over marketing en communicatie (strategie en analyse) in de media
    • Recensies voor Frankwatching
    • Recensies voor andere media
    • Ander schrijfwerk: match tussen mens en werk (Profile Dynamics)
    • Familiegeschiedenis
      • Een bijzondere familie(stam)boom 
        • Fruitbomen en die bijzondere, scheve leilinde
        • Een boom vol leven. Net als de familie
        • Vaste stek in Nijkerk?
        • De boom wortelt….
      • Zelf stamboomonderzoek doen. Tips!
      • Wat stamboomonderzoek met je kan doen…
      • Jouw familiegeschiedenis beschrijven? Schrijftips!
      • In de media
  • Over Elisabeth Hoffs
    • Toegankelijkheid
Elisabeth Hoffs

Advies. Strategie. Schrijven.

Human marketing & menselijke communicatie

Ik kijk steeds naar bereiken van verbinding tussen de afzender van de boodschap en mens in de doelgroep(en). Waar van toepassing werkend vanuit mijn human to human (H2H) marketingvisie. En menselijke communicatie? Dat is hoe ik denk en werk. De combinatie van human marketing & menselijke communicatie is ijzersterk. En een aanrader in deze tijd, waarin veel maakbaar lijkt. Helemaal nu AI zoveel werk over kan nemen. Menselijke relaties zijn belangrijker dan ooit. En AI? Dat kan je helpen, als je maar weet hoe je het inzet. 

“Marketing is overal” 

Marketing is voor mij nooit ver weg. Het is niet alleen iets voor commerciële organisaties. Juist niet! Elke organisatie kan de voordelen benutten van het werken vanuit H2H marketing. Waarom? Omdat dit een manier van denken en werken is die doelgericht, effectief, maar juist ook heel mensgericht is. Passend bij wie je bent als organisatie. Voor wie jij er bent.

Bij human marketing gaat het om keuzes maken om vooral te doen wat matcht en voor duurzame relaties te gaan. Een sterke basis die jouw blauwdruk wordt om gefocust te werken, vanuit (zelf)vertrouwen. Authentiek. En betrouwbaar.

Het vraagt wel om zelfreflectie en om de bereidheid om keuzes te maken en consequent te blijven in wat je doet. Het is belangrijk om eerlijk te zijn: zijn wij klaar voor human marketing? Is er genoeg draagvlak in de organisatie om dit pad in te slaan? Het is een omslag van denken en werken. Eentje die uiteindelijk rust en stabiliteit meebrengt. Als een natuurlijk gevolg. Maar dat gaat niet vanzelf.

Ben jij klaar om de krachtige, natuurlijke stroom op te zoeken? En laat jij je niet afschrikken door de sterke golven die je soms ook zult ervaren?

Lees het artikel dat ik schreef voor Frankwatching (oktober 2025)
Tip: lees over de human marketingstrategie van 365 Dagen Succesvol
Weten wat wetenschappers over dit onderwerp zeggen? Lees mijn SWOCC blog
Zee met steiger. Golf die opspat.

Menselijke communicatie: van mens tot mens

Ik richt mij op de mens die de boodschap ontvangt. De mens in de doelgroep. Wie is deze mens? Wat betekent deze boodschap voor deze persoon? Wat maakt dat mensen openstaan voor de boodschap en de tijd willen besteden om te beginnen te lezen of te kijken? Wanneer ervaren mensen dat het ze aangaat? Ik kijk daar kritisch naar en stel vragen voordat ik van start ga. Als ik start met de boodschap werk ik altijd vanuit de basis: dat wat we zeggen, hoe we het zeggen, in wat voor vorm, de timing; alles moet kloppen met wie je bent.

Lees dit artikel met tips en voorbeelden!

©2025 Elisabeth Hoffs | WordPress Theme by SuperbThemes